fredag 16 november 2012

Hjärtat skriker

Det gör ont, hjärtat skriker ut i smärta och du saknas mig. Vill inte se det overkliga det sanna. Vill inte förstå.
Jag visste att du kämpade mot demoner och minnen, både från förr och nu. Vi kämpade tillsammans och dina demoner var även mina.
Jag visste att livet här ofta gjorde dig ont,
jag visste att jag kanske inte skulle varit bortskämd med dig i min närvaro.
Jag visste att denna dag kunde komma.....men vem kan vara helt förberedd?

Du valde till slut att somna ifrån detta liv, du valde friden.
Och hur ont det än gör får jag tänka att du nu har lugn. Att ångest, minnen och allt hemskt runt om inte längre kan skada dig.
Jag får tänka på att valet av plats att somna på var nära oss som du ville, som du bestämt.
Jag kommer alltid hedra denna plats.

Jag har vandrat och jag har genomgått alla faser, chock, sorg, ilska i alla nyanser. Vi sörjer alla olika, jag har mitt och även de ändras. Ibland känner jag mig kall, ibland vägrar jag inse sanningen, ibland känns allt så hemskt ledsamt.
Jag har lovat dig och tänker hedra dig med att göra precis som du ville.....det kommer, måste bara få landa och samla kraft. Fler ska ej behöva genomlida detsamma som du.

Har kontakt med många som har det på liknande sätt som du, det gör ont och man blir så frustrerad. Varför gjorde de ej något och varför gjorde de så fel?

Idag är det fredag, och önskar du delade den med oss. Fredagsgott och mys med familjen. Film och bara va. Planera huset som vi flyttar till i morgon. Där ett rum gapar tomt efter dig. Kanske kommer någon annan bo där någon gång, det hade du velat. Någon att hjälpa.

Nu gråter jag, tårarna rinner nedför kinderna och det gör bara ont.....vill ta min lilla gumma i famnen och aldrig släppa.
Lyssnar på två låtar och skänker dem till dig snörpa. Sänder upp dem här text.

Älskar dig nu och alltid L min älskade L

Du log mot mig
En sista gång
Du var så lugn
Som om du redan gett dig av
Du såg på mig
Att jag var rädd

Hur kan man nånsin' va' beredd?

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
För en stund

Du gav mig allt
Ett hjärta kan
Du lever kvar i mig
Så länge livet ger mig tid
Du sa till mig 'Var inte rädd'

Men säg mig hur kan man nånsin' va' beredd?

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
För en stund

Min ängel..

(Jag fick låna en ängel)
Du spred ditt ljus (i mitt liv)
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
Jag fick låna en ängel
För en stund



Himmelen måste ha saknat sin ängel
den morgonen du försvann
jag önskar att jag kunde andats för digVi kämpade men vågorna vann
Åh jag skulle ge allt vad jag äger och har
för att ändra en enda sekund
Men stjärnorna viskar och himmelen sjunger
vi hade vår ängel en stundÅh det finns inga ord att beskriva
hur ont det gör
Åh det finns inga ord att beskriva
hur saknad du ärsaknad du är
Tiden står stilla och hjärtat mitt gråter

jag drömmer jag ser dig ibland
Jag vet du är säker, jag vet du är trygg
men jag saknar dig här i min famn
Jag tänker tillbaks och jag blundar och minns
alla dagar tillsammans med dig
Ja du var en ängel vi hade till låns
men himmelen ångrade sig

Åh det finns inga ord att beskriva

hur ont det gör
Åh det finns inga ord att beskriva
hur saknad du är
saknad du är

Jag kan inte förstå

hur hjärtat mitt slår
Hur solen kan skina
utan dig, utan dig
Kan inte förstå
hur hjärtat mitt slår
Hur solen kan skina
utan dig, utan digEn ängel till låns du varEn ängel till låns du var
En ängel till låns du var
Här hos mig


5 kommentarer:

Allamotövergrepp sa...

Lider med dig! <3 Finner inga ord..

Anonym sa...

Finaste paulina ,jag vet inte vad jag ska skriva och jag vet att inte mina ord hjälper. Jag tycker det är så tragisk att det här faktiskt händer i Sverige. Och att det inte ska vara skillnad på vart man bor i Sverige,man ska faktiskt få hjälp vårt man än bor i Sverige.. det skiljde knappt 4-5 mil mellan oss och jag har fått hjälp men L fick ingen hjälp för att hon bodde några mil bort... det är så himla tragiskt och jag verkligen lider med dig,även fast jag aldrig kommer förstå.så tänker jag dagligen vad du går igenom. Hoppas du förstår vad jag menar med denna kommentaren.

Många tanke,styrke och hjärte kramar från mig J i Skåne.

Anonym sa...

Kikar in och lämnar en styrkekram. Det går inte en dag utan att jag tänker på L, och du, Paulina finns också i mina tankar / Rozie

Paulina sa...

Tack varma fina ni.
Ta hand om er och kämpa vidare.

Kram på er värdefulla

Paulina sa...

Tack varma fina ni.
Ta hand om er och kämpa vidare.

Kram på er värdefulla

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se